7. ZŠ má novou ředitelku Ivetu Zechovou

Archiv

MM F-M

9. 1. 2007

Od Nového roku je ředitelkou Základní školy Frýdek-Místek, 1. máje 1700, Iveta Zechová, která nahradila Miroslava Křístka, jenž odešel do důchodu. V oblasti školství se pohybovala patnáct let, má zkušenosti z komunální politiky a osm let působila ve vedení města Vratimov. Je to pro ni v novém působišti výhodou? „Zkušenosti z komunální politiky se samozřejmě hodí, uplatnila jsem je i u konkurzu, protože školství velmi dobře znám z provozní stránky. Umím se na věci dívat z pohledu zřizovatele a vím, že město má jisté finanční limity a že není jednoduché oblast školství ukočírovat tak, aby byli všichni spokojeni.“ Co jste za těch pár dní o škole zjistila? „Nějaké informace jsem si pochopitelně zjistila již před konkurzním řízením, také jsem stihla se svým předchůdcem řadu věcí zkonzultovat před mým nástupem. Už jsem se zúčastnila i zdejšího školního života, například vánočního jarmarku, který byl velmi povedenou akcí. Učitelé ji opravdu vzorně připravili.“ Takže jak zdejší školu zatím hodnotíte? „Kdybych měla zůstat u učitelů, tak se mi zdá, že kantorský kolektiv je velmi soudržný a aktivní. Je tu třeba obrovská účast dětí na nejrůznějších olympiádách a dalších akcích, což není úplně obvyklé a dokazuje to, že učitelé se dětem věnují.“ Co se vám tu líbí vůbec nejvíce? „Perfektní jsou podmínky pro sportovní vyžití. Dvě tělocvičny, jedna vlastně úplně nová, a moderní venkovní hřiště, které se teprve budeme učit využívat. Budeme chtít, aby našlo uplatnění i mimo školní dobu, takže hledáme pravidla, za jakých bychom mohli hřiště zpřístupnit veřejnosti. Půjde nám o jeho využití, ale i o bezpečnost a ochranu před případnými škodami. Bude to chtít zřejmě napojení na kamerový systém, ale město je myšlence otevření hřiště nakloněno, takže věřím, že vše vyřešíme.“ Zjistila jste také, kde školu příslovečně tlačí bota? „Největším problémem této školy je, že má tři sta oken, které by potřebovaly vyměnit, aby nedocházelo k tak velkým únikům energie. Vím, že se jedná o velkou investici, na kterou se budou muset zřejmě sehnat nějaké dotační peníze, ale vylepšovat tady můžeme i menší věci. Teď například nově vybavujeme počítačovou učebnu, chtěla bych postupně zmodernizovat interiéry školy. Zelenou chci dát interaktivnímu vyučování a také bych jednou chtěla něco udělat s nádvořím.“ Máte nějaký konkrétní plán? „Zdejší nádvoří je ojedinělá věc, a to jsem ještě ujišťována, jak je to tu krásné v létě, na což se skutečně těším. Ten prostor uprostřed školy, orámovaný jednotlivými pavilony, je perfektně zabezpečený a my se budeme zamýšlet, jak jej pro děti co nejlépe využít.“