VAROVÁNÍ SDRUŽENÍ OBRANY SPOTŘEBITELŮ MORAVY A SLEZSKA, Z.S. – PRODEJCI SE VYDÁVAJÍ ZA SPOTŘEBITELSKÉ ORGANIZACE, NABÍZEJÍ POMOC

Archiv

Marcela Reichelová

2. 9. 2014

VAROVÁNÍ SDRUŽENÍ OBRANY SPOTŘEBITELŮ MORAVY A SLEZSKA, Z.S. – PRODEJCI SE VYDÁVAJÍ ZA SPOTŘEBITELSKÉ ORGANIZACE, NABÍZEJÍ POMOC

 

                Tisková zpráva ze dne 2.9.2014

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska varuje všechny spotřebitele před dalšími podvody. Zejména pak ty spotřebitele, kteří se již dříve stali obětí nekalých praktik na předváděcích akcích. Na ty se nyní podvodníci zaměřují a lákají tyto již dříve podvedené k novému setkání pod záminkou, že jim z dotací Evropské unie vrátí přeplatky za předražené zboží.

SOS MaS, z.s. se tímto přidává k informacím České obchodní inspekce, navazuje na zprávy, které již proběhly tiskem a televizí a velmi důrazně vyzývá spotřebitele, hlavně seniory, aby na podobné výzvy nereagovali a nikam nechodili.

Dále připomíná, že spotřebitelské organizace, poškozené spotřebitele samy jako první aktivně nekontaktují. Naopak spotřebitelé mají možnost sami navštívit některou z četných poraden pro spotřebitele, např. některou poradnu Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.. Základní poradenství je vždy ve spotřebitelské poradně zdarma. Bližší informace o poradnách SOS MaS, z.s. na stránkách http://www.sos-msk.cz/poradny/poradny-a-jejich-provoz/.

Potenciální oběti obchodník kontaktuje nejdřív po telefonu, přičemž se prezentuje jako spotřebitelský ombudsman nebo organizace, která seniorům pomůže vymoci jejich spotřebitelská práva.

Obchodník si zve konkrétně osoby, o kterých ví, že už někdy nakupovaly na předváděcích akcích předražené zboží a láká je, že jim pomůže zaplacené peníze získat zpátky.

Nabízí zaplacení karty např. v hodnotě 25 tisíc korun, která má spotřebitele v budoucnu opravňovat získat od konkrétní společnosti zájezd v dvojnásobné až trojnásobné hodnotě.

Cílem je, jako už tolikrát – seniora, pod záminkou nějaké pomoci, či slevy přimět k uzavření nevýhodné kupní smlouvy.

 

Pro většinu seniorů je v nadlidských silách obrovskému psychickému tlaku, kterému jsou ze strany prodávajících vystaveni, odolat. Za jedinou účinnou obranu považujeme na žádné podobné telefonní nabídky nereagovat a rozhodně se akcí nezúčastňovat! Pokud se přeci jen v podobné situaci ocitnete, pokuste se být silní a nic nepodepisovat!

 

Kontakt:

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska z.s.

Tel/fax.596 111 252, mobil 606 832 280

ostrava@sos-msk.cz

Marcela Reichelová, předsedkyně,                                                               ,
reichelova@sos-msk.cz, tel. 602 722 584

 

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s. je dobrovolnou, nezávislou, neziskovou a nepolitickou organizací sdružující členy na základě společného zájmu. Poskytuje základní informace o reklamačním řízení, o délce záruční doby, lhůtě k vyřízení reklamace nebo podmínkách odstoupení od kupní smlouvy nejen na internetovém serveru ww.sos-msk.cz, emailové adrese: poradna@sos-msk.cz nebo na poradenské lince 608 722 582, ale také ve svých poradnách, které provozuje v městech Moravskoslezského, Olomouckého, Zlínského, Jihomoravského a nově i Pardubického kraje. Kromě poradenství realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů a spolupracuje s řadou dalších neziskových organizací, které prosazují a obhajují práva a zájmy občanů.

 

Sídlo :

Střelniční 8, 702 00 OSTRAVA

Tel./fax : 596 111 252

E-mail: ostrava@sos-msk.cz

Poradní dny :

Ostrava : Po: 13 – 17 hodin, Út: 14 – 17 hodin, Čt: 9 – 12 hodin, tel. 596 111 252

Bohumín : Út: 9 – 12 hodin, Čt: 14 – 17 hodin, tel. 605 801 362

Český Těšín : St: 13 – 17 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 558 712 695, 723 692 166

Frenštát p.R. : St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel. 556 833 270
Bruntál : St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel.
554 706 276, 723 692 166

Nový Jičín : St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 556 768 309

Opava : St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíc, tel. 553 756 601

Frýdek–Místek : St: 12 – 16 hodin – každou čtvrtou středu v měsíci, tel. 723 692 166

Olomouc: St: 13 – 17 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 608 722 582

Přerov : St: 13 – 17 hodin – každou čtvrtou středu v měsíci, tel. 725 103 567

Kroměříž: St: 13 – 17 hodin – každou druhouí středu v měsíci, tel. 573 321 307, 720 436 006

Otrokovice: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 720 436 006

Valašské Meziříčí: St: 13 – 17 hodin – každou čtvrtou středu v měsíci, tel. 608 722 582
Křtiny: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 516 439 080
Choceň: St: 12.00 – 16.00 hodin – každou první středu v měsíci, tel.
724 383 488

 

E-mail pro spotřebitelské dotazy poradna@sos-msk.cz