Beskydy lákaly Chorvaty na kulinářské speciality a nízké ceny

Archiv

MM F-M

30. 10. 2006

V týdnu od 16. do 22. října se delegace beskydských subjektů působících v cestovním ruchu zúčastnila 23. mezinárodního severojadranského veletrhu v Rijece a souběžně pořádaných workshopů.
Účast na chorvatském veletrhu a workshopech navazovala na famtrip pořádaný letos v září Sdružením Region Beskydy a Beskydským informačním centrem pod záštitou poslance Petra Rafaje, který převzal záštitu i nad prezentací v Rijece. V rámci workshopů byly nabídnuty služby beskydských hoteliérů, lyžařských škol a Beskydského rehabilitačního centra přímo chorvatským cestovním kancelářím. Situace, kdy subjekty působící v Regionu Beskydy vyjely přímo prodávat své produkty do Chorvatska, vznikla díky velkému úspěchu a ohlasu zmiňovaného famtripu. O tom, že vábení Chorvatů do Beskyd je trefa do černého se přesvědčili zástupci subjektů působících v cestovním ruchu i přímo v Rijece. V rámci tří intenzivních celodenních jednání se domlouvaly konkrétní podmínky, navázány byly také četné kontakty. Zástupci jedné z cestovních kanceláří byli Beskydami zaujati do té míry, že přijedou na počátku listopadu sondovat nabídku na vlastní oči. Velikou podporu měly Beskydy rovněž u chorvatských médií, které se ve velkém počtu zúčastnily i tiskové konference připravené ředitelem veletrhu speciálně pro Region Beskydy. Koordinátor celé akce Beskydské informační centrum neponechalo nic náhodě a již připravilo projekt na podporu příchodu chorvatských turistů. V rámci tohoto projektu předkládaného v rámci iniciativy SROP Jednotný komunikační styl se mimo jiné počítá s výrobou několika tisíc různých propagačních materiálů v chorvatském jazyce.

Autor: Bc. Milan Anděl