Co trápí občany z Panských Nových Dvorů

Archiv

MM F-M

23. 1. 2005

V sále restaurace U Hučky se 21. ledna uskutečnilo setkání mezi zástupci frýdecko-místecké radnice, na čele s místostarostou Miroslavem Dokoupilem, Osadním výborem Panských Nových Dvorů a místními občany. Na začátku byl zhodnocen osadním výborem loňský rok, během něhož na radnici doputovalo osmnáct připomínek z různých oblastí veřejného života. Za snahu o řešení vyzdvihl osadní výbor „patrona“ Nových Dvorů – místostarostu Dokoupila – a pochválen byl také Miroslav Hronovský, vedoucí odboru dopravy, i když právě v této oblasti přetrvává řada problémů, které chtějí místní vyřešit. „V loňském roce bylo v naší oblasti investováno milion korun na opravu komunikací a chápeme, že nelze v jedné části města udělat najednou takový rozsah investic, aby byli spokojeni všichni,“ hodnotili nejožehavější téma zástupci osadního výboru. I pro letošní rok jako prioritu stanovili místní komunikace, především opravy vozovek, poškozených při výstavbě rychlostní komunikace, řešení chodníku u Intersparu a s ohledem na nedávnou vážnou dopravní nehodu i přechod pro chodce před restaurací U Hučky. „Před rokem jsme se setkali, když vrcholily práce na rychlostní komunikaci, ta atmosféra byla bouřlivá, my jsme si pozorně zapisovali a myslím, že veškeré dohody byly splněny. Ne vše je ale o penězích, občas je věcí legislativy, že nemůžeme vyhovět, protože jsme například vázáni získáním souhlasu od Policie ČR,“ vysvětloval Miroslav Dokoupil. Petr Šabrňák, vedoucí odboru územního a ekonomického rozvoje, informoval o tom, že zastupitelstvo v prosinci schválilo pořízení nového územního plánu, takže občané mohou žádat o změny. „Je to práce na dva-tři roky, do doby přijetí nového platí starý územní plán, kde je vesměs zdejší území připraveno pro rodinnou výstavbu,“ sdělil Šabrňák. Řeč se však brzy stočila znovu na komunikace. Město loni v dané lokalitě opravilo jednu z cest směřujících k Frýdecké skládce, kompletní rekonstrukce se dočkala Černá cesta, opravena byla část cesty kolem kapličky a na ulici Borovského a Slavíčkova. Občané znovu volali po přechodu před restaurací. „Vymlouvalo se, že to nejde, protože se jedná o hlavní tah na Těšín. Dnes je situace jiná, takže s dopravním inspektorátem by neměl být problém a přechod pro chodce by tu měl být zřízen,“ nechali se slyšet přítomní občané, kteří mají na přechodu eminentní zájem. Zajímali se také, nakolik je reálná plynofikace Panských Nových Dvorů, ale konkrétního termínového příslibu se nedočkali. „Podle zákona není město povinno síťovat území. Tím, že my to děláme a na tyto investice dáváme dvacet milionů ročně, ochuzujeme ostatní oblasti veřejného života. My vždycky něco vybudujeme za velké peníze, ale vodárny ani plynárny to od nás neodkoupí, maximálně pronajmou za korunu, takže po letech pak na město spadnou i opravy a celé je to pro nás značně nevýhodné. Zisk jde soukromým společnostem, které nechávají občany, aby tlačili na město. My děláme, co můžeme, ale má to své hranice,“ vysvětlil místostarosta Dokoupil, který zaznamenal ještě připomínky k separování odpadu a údržbě městského hřbitova. Se zástupcem Ostravských dopravních staveb si místní ještě vyjasňovali otázku protihlukových stěn na nové rychlostní komunikaci, které prozatím občané nepovažují za dostatečné. Dostalo se jim odpovědi, že nynější opatření vychází z protihlukové studie, která bude konfrontována s realitou na přelomu března a dubna. „Dřív to nejde, protože zvukové měření se musí provádět až při teplotě patnáct stupňů. Pokud se zjistí nedostatky, náprava bude na Ředitelství silnic a dálnic Praha, správa Ostrava.