OBCHVAT: I. ETAPA MÁ BÝT HOTOVA DO ČERVNA

Archiv

MM F-M, Mgr. Jana Musálková Jeckelová

7. 2. 2022

Nejpozději do června a v plném rozsahu. To jsou hlavní novinky v souvislosti s výstavbou I. etapy obchvatu města vedoucí od Ostravy a Příbora po výpadovku na Frýdlant nad Ostravicí. Nadcházející jarní počasí umožní opětovné zahájení prací na výstavbě obchvatu města naplno.  

I přes zimní období stavbaři s výstavbou první části obchvatu významně pokročili a realizovali práce ve vícero rovinách, i proto bude moci dojít k otevření v plném rozsahu, potvrdil náměstek primátora Jakub Míček (ANO 2011):

„To je změna oproti loňskému roku, kdy se uvažovalo o průběžném užívání a obchvat měl být spuštěn v omezeném rozsahu. V současné době probíhají práce, které lze realizovat i se sníženou teplotou, to znamená pod nulou, a čeká se na lepší počasí, aby mohly být realizovány další práce, u kterých je potřeba třeba 5 stupňů nad nulou.“

Kromě betonáže hlavní trasy stavbaři v zimním období pokračovali s předpínáním nosných konstrukcí, usazování kabelovodů a upravování zeleně, zároveň například montovali další protihlukové stěny nebo prováděli nátěry či připravovali portály pro svislé dopravní značení.  

„My jako vedení města vnímáme, že výstavba obchvatu i opravy ve městě jsou velmi citlivou záležitostí. Potkáváme se pravidelně, i mimo veškeré standardní kontrolní dny, jak s ředitelem Tomášem Opělou, tak i s provozním úsekem. Jsem rád, že je tady optimistická vize, že první etapa obchvatu bude dokončena v jarních měsících,“ uvedl primátor Petr Korč (Naše Město F-M).

(Na fotografii zleva: primátor Petr Korč, náměstek Jakub Míček, náměstek Radovan Hořínek, za ŘSD Michaela Slezáková – vedoucí provozního úseku, Tomáš Opěla – ředitel Správy Ostrava)

Dokončením výstavby obchvatu má dojít ke zklidnění náročné dopravy ve městě, která je aktuálně druhá nejkritičtější v celém kraji:

„Je pro nás prioritou po dostavbě obchvatu vyřešit odklonění tranzitu, tak abychom mohli uvažovat o tom, co budeme dělat s ulicí Hlavní, abychom ji vrátili městu a občanům," dodal primátor Petr Korč. 

Řidiči se v letošním roce nemusejí kromě staveb souvisejících s obchvatem obávat náročných uzavírek a omezení, Ředitelství silnic a dálnic další velké dopravní stavby neplánuje, velké akce nemá v plánech ani Správa silnic a dálnic MSK.

Výstavbu obchvatu města realizuje stát prostřednictvím státního podniku Ředitelství silnic a dálnic. Dva nové mosty na obchvatu města nechal vybudovat Frýdek- Místek. Obě etapy obchvatu mají celkem 8,5 km. Na jedné straně se obchvat napojí na dálnici D48 ve směru na Český Těšín a Polsko a na druhé straně na dálnice D56 od Ostravy a D48 od Příbora.

II. etapu komplikuje sesuv půdy mezi Starým městem a Skalicí, kde probíhají sanační práce, přesný termín dokončení proto teprve bude upřesněn.