„Hala sama o sobě by nikdy zisková nebyla,“ říká nový ředitel společnosti Sportplex Petr Slunský

Archiv

MM F-M

9. 1. 2005

Petr Slunský je třicetiletým absolventem Obchodně-podnikatelské fakulty Slezské univerzity v Karviné se specializací na marketing, management a také informatiku v obchodě a službách. Marketingové zkušenosti pak sbíral v několika firmách po celé republice, odcestoval i do Velké Británie, kde působil v regionální firmě s výpočetní technikou, nabízející servery, sítě a další služby. Za dva roky se zdokonalil v jazyce a po návratu do České republiky další tři roky pokračoval v oblasti informačních technologií. Od Nového roku je ve funkci ředitele městské společnosti Sportplex. Co vidíte jako svůj hlavní úkol? „Jsem výkonný článek pro řízení firmy, který se musí postarat o to, aby společnost fungovala v součinnosti se zástupci města Frýdek-Místek. Sportplex má na starosti Víceúčelovou sportovní halu, musí rozběhnout provoz aquaparku a také obchodní činnost v oblasti reklamy, protože máme řadu reklamních ploch, kromě haly a aquaparku také na energetických lávkách a průčelích domů.“ S jakou vizí jste do společnosti nastoupil? „Hlavním cílem je hospodařit s naprosto vyrovnaným rozpočtem. S touto filozofií Sportplex vznikl a já jsem byl postaven do funkce s tím, že ji budu držet. Problémem je, že máme halu, jejíž provoz je výrazně ztrátový, ovšem nemáme k dispozici přesné ekonomické údaje od předchozího provozovatele, nemáme žádnou časovou linku, takže vše musíme teprve zjišťovat. Na druhou stranu máme aquapark, od jehož provozování očekáváme zisk, stejně jako z další obchodní činnosti.“ Takže je vyrovnané hospodaření reálné? „Určitě to nebude jednoduché. Hala má za sebou dvacet let provozu, během něhož nebyla provedena žádná, ani částečná rekonstrukce. My musíme rekonstruovat nezbytnou technologickou část a vyrovnat se s vážným stavem některých částí nemovitosti. Naštěstí ocelové nosníky jsou na svůj věk v dobrém stavu, což už se ovšem nedá říct například o sociálním zařízení. Šatny, sprchy, rozvody vody, tam všude je vidět letité intenzivní používání. Vzhledem k omezeným financím na opravy bude pro nás důležité především zajistit bezpečnost provozu.“ Kdyby halu předchozí provozovatel nezanedbával, byla by větší šance na vyrovnané hospodaření? „Hala tohoto typu sama o sobě nikdy zisková nebude, to není žádná v republice. Pro nás je problémem hokejový klid. Letní sezonu budeme chtít zaplnit halovými letními sporty, výstavnictvím i kulturními akcemi, ale dnes nejsme schopni říct, zda třeba můžeme na sebe vzít pořadatelské riziko nebo jenom halu čistě pronajímat. Budeme ale chtít ekonomicky vyhodnotit každou akci, aby bylo jasno, na čem jsme pohořeli a z čeho profitujeme.“ Hala tedy nebude výhradně ledovým královstvím? „Naší strategií bude, abychom provozovali halu, která dostojí svému názvu a bude skutečně víceúčelová, což zatím není. K dispozici navíc máme i venkovní plochy, kde by mohlo vzniknout jakési sportovní centrum, které by těžilo z ideální polohy ve městě.“ To ovšem byly argumenty opozice, díky nímž prosazovala v okolí haly aquapark!? „Tak to pozor. Aquapark není bazén. Aquapark je relaxační zařízení, které prostě nemůže být někde mezi paneláky v centru města. Neumím si představit, že by se člověk na dece díval, jak na viaduktu lítají kamiony. Volba Olešné pro výstavbu aquaparku byla zcela správná, tamější prostředí je jedinečné, nádherný výhled, Beskydy v pozadí, na přehradě surfaři. Věřím, že aquapark bude skutečnou chloubou města a pomůže i při provozování Víceúčelové sportovní haly.“