Město se představilo na veletrhu cestovního ruchu

Archiv

MM F-M

16. 1. 2006

Frýdek-Místek se v rámci celku Euroregionu Beskydy prezentoval na největším veletrhu cestovního ruchu ve střední Evropě, Regiontour 2006, který se uskutečnil na brněnském výstavišti ve dnech 12. – 15. ledna. Prezentovaly se zde nejvýznamnější tuzemské i zahraniční cestovní kanceláře, všechny kraje a turistické oblasti ČR a velké množství zahraničních regionů. Jednotlivé oblastní celky lákaly hosty do svých stánků různými způsoby. Slovenské stánky nabízely řadu suvenýrů, jihomoravská města naopak nabízela tradiční ochutnávku vín, či poslech cimbálové muziky. Euroregion Beskydy vsadil zejména na propagaci sportu a různých alternativ prožití volného času.. „Ve srovnání s některými jinými oblastmi jsme v obrovské výhodě, protože máme hory a můžeme turistům nabídnout řadu sportovních aktivit. Frýdek-Místek, jako město, jde turistickému ruchu také vstříc. V posledních letech nabízí čím dál větší vyžití v řadě sportovních a relaxačních center, velkou atrakcí je také nový aquapark. To všechno je situováno v jedinečném prostředí Beskyd a navíc zde není nouze o kvalitní služby a ubytovací kapacity. V tomto duchu probíhala naše prezentace. Pro návštěvníky jsme připravili řadu propagačních materiálů, od trhacích mapek až po krátký film o našem regionu. Na památku rozdáváme originální pozornost ve formě semen čínské růže. Ta jsou zabalena v papírovém sáčku, který vypadá jako pohlednice s předtištěnými linkami. Můžete ji zaslat komukoliv jako Růžový pozdrav z Beskyd,“ prozradil ředitel Beskydského informačního centra Richard Žabka a dodal, že Region Beskydy, v rámci Euroregionu Beskydy, zde představil také novou internetovou adresu, a sice www.regionbeskydy.cz. Vkusný byl i rustikální design stánku, který nepůsobil nikterak kýčovitě. Letošní ročník veletrhu, na kterém nechtělo chybět žádné město, byl v pořadí již šestnáctým. Jeho první dva dny patřily odborné veřejnosti, přes víkend ho již mohl navštívit každý. Podle statistik pořadatelů se jej zúčastnilo 26 zemí, prezentovalo se zde 1 126 firem, návštěvnost dosáhla téměř čtyřicetitisícového čísla. Vysokou prestiž veletrhů potvrdila přítomnost řady významných hostů v čele s premiérem Jiřím Paroubkem. Ministr pro místní rozvoj Radko Martínek prezentoval novou kampaň na podporu domácího cestovního ruchu. Vysoce ocenil i samotný veletrh a jeho proměnu z přehlídky turistických možností v akci s velkým obchodním efektem. Za náš region byl přítomen také poslanec a zároveň předseda české části Euroregionu Beskydy Petr Rafaj. Letošní ročník veletrhu zhodnotil kladně. „Smyslem této obrovské akce je především navazování nových kontaktů, potažmo spolupráce s novými a novými subjekty působícími na poli cestovního ruchu. V tomto směru se nám již v minulosti mnoho věcí podařilo uskutečnit, ale máme ještě mnoho myšlenek, které bychom chtěli realizovat. Je důležité, abychom se jako region uměli zviditelnit a dokázali, že Beskydy patří k nejkrásnějším místům v republice, které nabízí vše, co potřebujete k bezvadnému strávení zimní i letní dovolené,“ uvedl Rafaj a prozradil, že během své návštěvy diskutoval s řadou lidí a také hejtmanem Zlínského kraje Liborem Lukášem o případné spolupráci v rámci rozvoje turismu. Své představy o společných plánech si sdělili naši vystavovatelé dále například s primátorem slovenské Turzovky Miroslavem Rejdou.