Město sonduje úsekové měření

Archiv

MM F-M, Petr Pavelka

5. 10. 2020

„Nám se do toho nechce, protože, byť by vybrané pokuty byly příjmem města, ta administrativa kolem je velmi náročná. Okolní obce ale úsekové měření chtějí, protože řidiči dnes na řadě míst vůbec nerespektují povolenou rychlost a jezdí jak zvěř. Je pravdou, že například ve Valašském Meziříčí klesly nebo zmizely některé excesy, ale také se dovídáme, za jakou cenu a co je s tím spojené,“ vysvětlil, proč je radnice ostražitá, náměstek primátora pro dopravu Karel Deutscher.

„Kolegové v Havířově mají s úsekovým měřením zkušenosti a bylo nesmírně užitečné poslechnout si ty zkušenosti z praxe, které mohou případně vést k tomu, že se vyhneme některým chybám a nepříjemnostem. Pochopili jsme, že pokud chceme opravdu dosáhnout v některých úsecích zklidnění dopravy, je úsekové měření jasná volba, stacionární měření je spíše o těch sankcích,“ shrnul náměstek primátora Jakub Míček. To už měl za sebou prezentaci úsekového měření tří lokalit v Havířově, které se zúčastnili i zástupci Krmelína a Paskova. Počty přestupků dokazovaly, že řidiči se v daných místech naučili rychlost přizpůsobit, na druhou stranu ze statistik vyplývá, že třetina přestupků končí v administrativně náročném správním řízení. „Probrali jsme potřebné technologie, zkušenosti se zaváděním a jednotlivé procesy a jen jsme si potvrdili, že je to velmi náročná záležitost. Některá města si to různě zjednodušují, ale to se zase vystavují jiným problémům, takže nás stále zajímá, co všechno bychom museli zajistit, abychom plně vyhověli legislativě,“ uzavřel Karel Deutscher.