Občané mohou besedovat o svých sociálních potřebách

Archiv

MM F-M

3. 3. 2006

Město se snaží zlepšit kvalitu svých služeb v sociální sféře a zdravotnictví, proto různou formou oslovuje občany, aby se k této problematice vyjádřili. Na základě požadavků obyvatel i poskytovatelů služeb by měl postupně vznikat co nejdokonalejší systém s efektivním fungováním. „Mladí lidé jistě mají ve své rodině nebo okolí nemohoucí seniory, senioři mají vnuky, kteří se například mohou dostat do problému s drogou, jakýkoliv úraz nás může kdykoliv zařadit mezi zdravotně postižené. Je jisté, že teprve pak si budeme více všímat architektonických bariér, budeme zjišťovat kontakty na poradenská centra, rozsah možností poskytované péče v domácím prostředí. Tyto poradenské služby, služby sociální péče a sociální služby, však musí být řádně připraveny a musí vycházet ze skutečných potřeb občanů,“ vysvětluje pracovnice odboru sociálních služeb a zdravotnictví Irena Blablová.
Komunitní plánování sociálních služeb vychází z předpokladu, že místní lidé nejlépe vědí, co chtějí a potřebují.
Aby byl celý proces i následný Komunitní plán rozvoje sociálních služeb skutečně funkčním podkladem pro budoucí kvalitní poskytování sociálních služeb ve městě, je celý proces otevřen každému, kdo má zájem podílet se na jeho tvorbě, ať už formou přímé spolupráce v jednotlivých pracovních skupinách nebo vyjádřením svého názoru. „Zveme proto všechny občany ve čtvrtek 23. března v 16 hodin do malého sálu Národního domu v Místku k veřejnému setkání. Těšíme se na diskuzi, která nám přinese další poznatky o tom, co v této oblasti zlepšit,“ dodala Irena Blablová.