Osmička vsadila na rozvoj informatiky

Archiv

MM F-M

18. 1. 2007

V rámci velké vzdělávací kampaně ministerstva školství zaměřené na rozvoj informatiky ve školách SIPVZ (Státní informační politika ve vzdělávání) se 8. ZŠ zařadila ihned od počátku mezi školy, které se obdržely certifikát školícího střediska SIPVZ a za dobu trvání celého projektu v něm bylo proškoleno celkem 217 učitelů základních a středních škol z okolí.
„Dosažené výsledky našeho školícího střediska a vyhovující materiální vybavení spolu s účastí školy v celé řadě dalších projektů na krajské, celostátní i mezinárodní úrovni umožnily „Osmičce“ získat čestný název Informační centrum SIPVZ, který byl naší škole udělen v dubnu roku 2004 jako první základní škole v kraji. Škola, která má statut Informačního centra (IC), musí každoročně realizovat metodické akce zaměřené k rozvoji informatiky na školách v jeho působnosti. Naše IC se od počátku zaměřilo na aplikaci výpočetní techniky do takzvaných neinformatických předmětů se zaměřením na zeměpis, dějepis a občanskou výchovu. Do konce roku 2006 jsme uspořádali celkem šest Dílen praktické informatiky, které byly učitelskou veřejností příznivě přijaty. Další aktivity IC směřovaly do propagace nových technologií při vybavování škol výpočetní technikou. Tradiční oblastí práce IC jsou akce pro seniory města. Po kurzech zaměřených na využívání Internetu a multimediálních encyklopedií se v poslední době staly mezi seniory hitem kurzy počítačové grafiky a digitální fotografie,“ říká učitel výpočetní techniky z 8. ZŠ Tomáš Pyško.
Jako lektoři vystupují vedle zkušených učitelů informatiky hlavně další učitelé, pro které se výuka s podporou počítačů stala běžnou vyučovací metodou. Stále rostoucí zájem o tyto metody výuky bylo možné z větší části uspokojit až otevřením třetí učebny výpočetní techniky. Výuka probíhá také v multimediálních učebnách vybavených nejmodernější prezentační technikou a připojením k Internetu. Vyučující zde používají notebooky, které jsou jim k dispozici i pro domácí přípravu. Prostředky pro toto nadstandardní vybavení škola získala převážně z mimorozpočtových zdrojů – projektů a dotací směřovaných na aktivní školy v oblasti výuky informatiky a využití výpočetní techniky. Zbývající prostředky se našly v rozpočtu školy a sdružení rodičů, projekt podpořili i sponzoři ze soukromého sektoru.
Logickým pokračováním tohoto trendu ve výuce bylo zřízení tříd s rozšířenou výukou informatiky, které jsou na škole od roku 2003. O zařazení do těchto tříd v 6.ročníku je veliký zájem i mezi dětmi z okolních škol.
„Naše dosavadní zkušenosti z činnosti školícího střediska a IC jsme využili při tvorbě vlastního školního vzdělávacího programu, podle kterého jsme v září zahájili výuku. Informatika je jeho nedílnou součástí, dokladem je zařazení tohoto povinného předmětu již do 1. ročníku. Spolu se současným zařazením výuky anglického jazyka tak naše škola nabízí dětem vzdělávání, které koresponduje se současnými požadavky moderní společnosti,“ dodává další kantor Jiří Rozehnal. 

Foto: Lektoři PaedDr. Jiří Rozehnal a Mgr. Tomáš Pyško